Senter for grunnforskning (CAS) søker nye prosjektledere

Senter for grunnforskning (CAS) tar nå imot søknader for det akademiske året 2021-2022. Vi håper at du vil oppfordre forskere på ditt institutt til å søke seg til CAS.

Hver høst tar CAS imot tre forskningsgrupper som jobber med prosjekter innen (og på tvers av) humaniora, samfunnsvitenskap og naturvitenskap.

Alle fast ansatte i forskerstillinger ved CAS’ samarbeidsinstitusjoner kan sende inn en prosjektbeskrivelse. Om ønskelig, kan prosjektet ha to ledere som utformer søknaden sammen. Søker(ne) velger selv hvem som skal utgjøre prosjektets forskergruppe og kan invitere forskere fra hvor som helst i verden, uavhengig av hvor de er i karrieren. Deltakernes opphold kan variere i lengde, fra noen måneder til hele året. Søker(ne) vil være gruppens leder(e), og skal oppholde seg ved CAS i hele perioden.

CAS kan tilby et tverrfaglig, internasjonalt forskningsmiljø, en sjenerøs serviceplattform og et romslig budsjett. Gruppeledere og deres forskergrupper får:

• ekstra forskningsfri/forskningstermin av sin hjemmeinstitusjon (dette gjelder alle fast ansatte i forskerstillinger ved CAS’ samarbeidsinstitusjoner)
  • et budsjett på ca. 3,5 millioner norske kroner
  • hyggelige og velutstyrte kontorer
  • IT- og bibliotekstjenester
  • sentralt beliggende leiligheter (for forskere som kommer utenbys fra)
  • assistanse ved konferanser og workshops
  • hjelp til å finne barnehager og skoler (for forskere som tar med seg familie)
  • subsidiert lunsj

Du finner mer informasjon om søknadsprosessen her: https://cas.oslo.no/apply/

Søknadsfrist: 14. januar 2019.