NYHETSBREV FRA ALREK HELSEKLYNGE – des 2018

Julehilsen

• Alrek helseklynge har ikke bare fått nytt navn i 2018, nå er også alle faggruppene i gang med samarbeid og planer på tvers av institusjonene.
  • Faglig forum arbeider særlig med miljøene som skal flytte inn i Årstadveien 17 om et og et halvt år, men de har også ansvar for frokostmøtene i Cafe Christie.
  • Faggruppen for innovasjon og e-helse har så mange som gjerne vil være med i arbeidet at det snart ikke er plass rundt bordet! De arbeider også med klynge-konseptet i seg selv.
  • Det som gleder aller mest er at de to panelene, brukerpanelet og studentpanelet, nå er etablert og i full sving. De vil arbeide på tvers av alle faggruppene.
  • Jeg er sikker på at dette vil gi nye og uventede perspektiv!
  • Til slutt kommer julegaven 13. desember, da skal Arbeidsgruppen for Alrek dele ut samarbeidsmidler for 2019, bredden i søknader har vært god, så dette blir spennende.
  • Les gjerne også Gunnstein Akselberg sin fine historie om navnet Alrek på nettsidene våre, den historien passer som en liten julefortelling.

God jul fra
Nina Langeland, leder for Arbeidsgruppen

Nytt fra byggeprosjektet

• Den gamle odontologen er nå revet og grunnarbeidet er kommet godt i gang.
  • Brukergruppene har i høst jobbet sammen med interiørarkitektene i prosjektet for å utarbeide et hovedkonsept for plassering av møbler.
  • Interiørarkitektene jobber nå videre med et konsept for farger og materialer. Fargekonseptet vil bli presentert for brukerne i første del av 2019. Deretter vil man i samarbeid med brukergruppene bestemme type møbler.
  • Det er også nedsatt en gruppe som jobber med kunstnerisk utsmykking av bygget.
  • Dette er en gruppe sammensatt av personer med kunstfaglig kompetanse og brukerrepresentanter fra Institutt for global samfunnsmedisin og Det Psykologiske Fakultet.

Alrek helseklynge er på Facebook

Minner også om at Alrek har en Facebook-profil. Her kommer det til å bli publisert både aktuelle nyhetssaker, arrangement og nyttig informasjon både fra helseklyngeprosjektet og de ulike samarbeidspartnerne.

Vi oppfordrer alle til å følge siden!

For mer informasjon om helseklyngen, se Alrek helseklynge sine nettsider.
Har du spørsmål eller innspill, ta kontakt via e-post til: alrek@uib.no

ALREK HELSEKLYNGE