NYHETSBREV FRA ALREK HELSEKLYNGE April 2019

Her kommer siste nytt fra helseklyngeprosjektet:

Virtuell grunnsteinsnedleggelse 5.april 2019

Iført VR-briller la forsknings- og høyere utdanningsminister, Iselin Nybø, ned den virtuelle grunnsteinen til nybygget til Alrek helseklynge i Årstadveien 17.

De inviterte gjestene kunne følge 3-D turen rundt det planlagte bygget via monitorer på veggen.

Ministeren har stor tro på hvordan Alrek helseklynge, som skal ta imot studenter fra høsten 2020, legger vekt på tverrfaglighet fremover, for å utdanne fremtidens helsepersonell.

Les mer om arrangementet her.

Frokostmøter våren 2019

Det er blitt arrangert flere frokostmøter allerede i 2019; Et om migrasjon og helse, og et om skikkethetsvurdering av studenter.

Det er også planlagt frokostmøter disse datoene, med følgende tema:

• mai – Forskningsdrevet innovasjon i kommunen
  • juni – Forebygging for risikoutsatte barn og familier

Følg Alrek på Facebook, og få mer info om tid, sted og påmelding når det nærmer seg.

Faglig forum:

Åsa Hammar tar over som ny leder for Faglig forum etter Reidun Kjome (Institutt for global helse og samfunnsmedisin, UiB)

Åsa Hammar er Professor ved Institutt for biologisk og medisinsk psykologi, Universitetet i Bergen.

Alrek helseklynge er på Facebook

Minner om at Alrek har en Facebook-profil. Her kommer det til å bli publisert både aktuelle nyhetssaker, arrangement og nyttig informasjon både fra helseklyngeprosjektet og de ulike samarbeidspartnerne.

Vi oppfordrer alle til å følge siden!

For mer informasjon om helseklyngen, se Alrek helseklynge sine nettsider.

Har du spørsmål eller innspill, ta kontakt via e-post til: alrek@uib.no