Utlysning av POS- og SPIRE midler for 2020

**INTERNE FRISTE igs TORSDAG 28.11

Fra Ingvild Fossgard Sandøy (22.11.2019):

Det er mulig å søke om POS- og SPIRE-midler for 2020, og instituttet har frist 1.desember til å sende søknader til fakultetet. Siden søknadene må legges inn i Ephorte før fristen, setter vi den interne fristen for å sende søknader til torsdag 28.11. Søknadene skal sendes til Kjell Rune Sæle (cc Siri og meg). Det er viktig at dere overholder den interne fristen slik at vi rekker fakultetets frist. Administrasjonen er nemlig ikke på arbeid mellom 29.11 og 3.12.

Posisjoneringsmidler (POS):

Posisjoneringsstøtten deles opp i 3 kategorier:
1. Posisjoneringsstøtte til forskere som posisjonerer seg mot en fremtidig HEuropa søknad

1. Fagstrategiske virkemidler på fakultetsnivå
    3. Kompetansehevende tiltak for forskere og det administrative støtteapparatetStrategisk program for internasjonalt forskningssamarbeid (SPIRE)
    Det kan søkes om SPIRE-midler fra følgende 2 kategorier:
  2. SPIRE- midler for internasjonale forskningssamarbeid.
    1. SPIRE – Gjesteforskermidler.POS og SPIRE søknadsfrist for 2020 er: 1 desember 2019.
      POS vil ha en ekstra søknadsfrist 5.juni.
      POS og SPIRE søknader sendes til fakultetet for vurdering og tildeling.

SPIRE Retningslinjer 2020
POS Retningslinjer 2020