Utlysning av utdanningsprisene 2020 ved Det medisinske fakultet

Fakultetet lyser ut inntil tre priser for fremragende tiltak innen utdanning. Nominasjonsprosessen og tildelingskriteriene for årets utdanningspriser er endret fra tidligere år, og beskrives nærmere nedenfor. Den største forskjellen er at det ikke lenger deles ut priser til et gitt antall forhåndsdefinerte kategorier som studiekvalitet, internasjonalisering eller undervisning. Det kan isteden deles ut for eksempel flere undervisningspriser dersom det er flere fremragende søkere.

Nominasjoner

Vi ber om at alle nominasjoner gjøres på vegne av et miljø – institutt, programutvalg, faggruppe, semesterstyre, forskergruppe, nettverk og studentorganisasjon/kull er eksempler på miljø som kan nominere. Det bes om at det ikke leveres nominasjoner fra enkeltpersoner, hverken ansatte eller studenter.

Både miljø og enkeltpersoner kan nomineres som priskandidater. Det er også anledning for miljøene å nominere seg selv. Nominasjonene skal inneholde beskrivelse av det aktuelle tiltaket, vise til hvilke resultater som er oppnådd og omtale overføringsverdi og videre planer for tiltaket.

Følgende tema kan være grunnlag for nominasjon:

• Kvalitetshevende tiltak i utdanningene
  • Fremragende undervisning
  • Digitalisering av utdanningene
  • Internasjonalisering
  • Utprøving av nye undervisnings- og vurderingsformer
  • Høy kvalitet i praksisundervisning
  • Studentaktiv læring
  • Innovasjon i utdanningene

Tildeling

Tildeling gjøres av Studieledelsen ved Det medisinske fakultet etter innstilling fra prodekan for utdanning. Det deles ut en hovedpris pålydende kr. 150.000,- og inntil to priser pålydende kr. 50.000,- hver.

Frist for å levere nominasjoner er 24. februar. Institutt og programutvalg leverer nominasjoner via Ephorte – studentorganisasjoner og andre enheter kan sende nominasjoner til eirik.dalheim@uib.no.

Steinar Hunskår
prodekan for utdanning

Ørjan Leren
seksjonssjef

This entry was posted in Ukategorisert by gko001. Bookmark the permalink.