Invitasjon: Gå ikke glipp av Pandemisenterets aller første webinar 9. desember!

PANDEMISEMINAR – DILEMMAER OG MULIGHETER

Er du nysgjerrig på hva pandemi-forskere ved UiB mener om koronatiltakene? Og om beslutningstakerne i kommunen er klare for å diskutere konsekvensene av koronatiltakene? Ønsker du å høre mer om hvilken forskning som trengs for å forebygge og håndtere pandemier? Og skulle du ønske du visste hvordan du kan skaffe finansiering til covid-19 forskning?

Dersom svaret er ja, må du få med deg Pandemisenterets aller første webinar!
9. desember kl. 13.00 inviterer vi til debatt om koronatiltakene. Og til deg som er forsker har vi samlet noen av våre dyktige forskningsrådgivere som etter debatten vil fortelle oss hvordan brukermedvirkning og tverrfaglighet er avgjørende for å skaffe penger til forskningen.

Program:

13.00: «Koronatiltakenes mange dilemmaer», paneldebatt ledet av Marion Solheim (UiB). Deltakere: Beate Husa (Bergen kommune), Sølve Garlimo (representant for Protest mot koronaregler), Roger Strand (Senter for vitenskapsteori ved UiB) og Eirik Holmøyvik (Det juridiske fakultet ved UiB).

13.45: Pause

14.00: «Tverrfaglighet og brukermedvirkning: nøklene til innovasjon og til pengekilder for covid-19 forskning» ved Ramune Midttveit og Nils Gunnar Songstad.

MELD DEG PÅ WEBINARET HER, SÅ SENDER VI LENKE NÅR DET NÆRMER SEG.

Det vil være muligheter for å stille spørsmål i chat underveis i webinaret.

Om Pandemisenteret
Tirsdag 27. oktober ble Norges første pandemisenter åpnet av statsråd Henrik Asheim. Pandemisenteret skal være et tverrfaglig og tverrfakultært senter som har som sin viktigste oppgave å inspirere og legge til rette for forskning, utdanning og formidling om pandemier. Visjonen til senteret er å produsere samfunnsrelevant kunnskap for forebygging og håndtering av pandemier i et langsiktig perspektiv. Senteret har som formål å initiere og legge til rette for tverrfaglig og tverrfakultært forsknings- og utdanningssamarbeid om tema relatert til pandemier.

Velkommen til webinar!