Søknad om SFI fra SEFAS

SEFAS og Bettina Husebø sendte forrige uke en søknad om SFI, Senter for forskningsdrevet innovasjon. Senteret skal hete BetterAge, og dette er fakultetets eneste SFI-søknad i denne runden.

Det er en svært krevende prosess å bygge opp en SFI-søknad, men Husebø har jobbet målrettet med dette det siste året. Hun har samlet samarbeidspartnere fra industri, teknologi og finans, i tillegg til samarbeid med en rekke andre forskningsmiljøer både på UiB, og andre norske og utenlandske universiteter.

Husebø trekker fram at det er spesielt spennende å etablere samarbeid med store og små markedsledere på ulike felter i næringslivet. Snøhetta, Atea, Husbanken og BoB er eksempler på store samarbeidspartnere som er med i senteret, men det er også mange små teknologibedrifter med. Søknaden er nå til vurdering hos forskningsrådet, og Husebø er spent på svaret, som kommer i juni 2020.

SEFAS