Innlegg til Faglig-pedagogisk dag 2020!

Faglig-pedagogisk dag er UiBs største etterutdanningsarrangement for lærere, og arrangeres neste gang 31. januar 2020. Vi inviterer fagmiljøer fra alle fakulteter til å melde inn forelesninger, seminar, workshops og andre faglige bidrag som profilerer aktuell forskning ved UiB. Målgruppen er lærere, primært på ungdomstrinnet og i videregående skole.

Det er ønskelig at programmet både skal gjenspeile tematiske satsingsområder for UiB og for fakultetene, samtidig som vi ønsker å vise frem hele bredden av UiBs faglige virksomhet. Alle bidrag er derfor velkomne, men temaene under er blant de som er spesielt trukket fram fra UiB sentralt:

• Elever og læring
  • Elever og helse
  • Globale samfunnsutfordringer

Vi har lyst til å by på et variert program og tar gjerne imot bidrag i form av samtaler, debatter, workshops, i tillegg til forelesninger. Standardformatet pr bidrag er 45 minutter, evt. 2×45 minutter. Flere bidragsytere kan også dele 45-90 minutter mellom seg om ønskelig. En ekstra gulrot for alle PHD-stipendiater er at et slikt innlegg kan inngå med ett studiepoeng i formidlingsemnet FORMIDL901!

Registrere bidrag?

Hvis du har lyst til å delta kan du registrere ditt bidrag her:

Registrer bidrag til FP-dag 2020.

Frist: 15. november!