Refund of travel and tickets / Refusjon av kansellerte reiser og billetter

We receive several questions how to write and post cancelled travels and tickets.

The criterion is that you first follow the instructions as described in UiB’s website,

Coronavirus – information for students and employees (contact travel insurance, cancellations etc.) If the guidance is followed and there still are costs that must be paid, this will be covered by UiB.  This must be documented in the travel claim.  Contact the department/your economist if you have any doubts how to post your travel claim/reimbursement.
Guidance for cancelling travels and tickets

Vi får en del spørsmål om hvordan man fører og konterer kansellerte reiser og billetter.

Kriteriet er at man først må følge veiledningen slik den er beskrevet på UiBs hjemmeside, Koronavirus – veiledning til studenter og ansatte (kontakte reiseforsikring, avbestilling etc.).

Hvis veiledningen er fulgt og det fremdeles er kostnader som må betales dekkes dette av UiB. Dette må dokumenteres i reiseregningen. Ta kontakt med instituttet/din økonom dersom du er i tvil om hvordan reiseregningen din føres og/eller konteres.
Veiledning for føring av kansellerte reiser og billetter.