Universitetslektorprisen 2017

Universitetslektorprisen for 2017 ble tildelt Bent Ingebrigtsen

Prisen vert delt ut til ein universitetslektor ved Universitetet i Bergen som i kontakt med studentar har vist stor evne til å formidle fagleg entusiasme samt god klinisk kompetanse.

Bent Ingebrigtsen, universitetslektor ved IGS, ble nominert og fikk pris for sin entusiastiske og faglig gode undervisning.

Bent Ingebrigsten ble nominert av en av sine studenter, som er i praksis hos universitetslektoren. Hun sier blant annet:
– Ingebrigtsen er kunnskapsrik, inspirerende og engasjert. Han er leder for Nordfjord legevakt, håndballtrener og familiefar, i tillegg til å være spesialist i allmennmedisin (og snart idrettsmedisin). Han er over snittet pratesalig, og deler gjerne både glede og frustrasjon.

Dette sier Maria Emhjellen Paulsen, som går på medisinutdanningen ved Universitetet i Bergen. Hun legger heller ikke skjul på at hun valgte praksissted delvis på grunn av strålende tilbakemeldinger fra studenter som har vært i praksis der tidligere.

Sammen med Bent Ingebrigtsen på prisutdelingen var førsteamanuensis John Nessa ved UiB og professor Gunnar Tschudi Bondevik ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin, ved UiB.

IGS gratulerer!