Miniseminar 5.sept: «Vurdering på langs»

Hvordan bruke MittUiB til å legge inn tester og oppgaver for å gi tilbakemeldinger underveis i ett semester?

Mulighet for å lære mer om dette onsdag 5.9 kl 08.30-11.00 i «Lungegården»

Vi har lang tradisjon på å summere opp tilegnet kunnskap på en eksamensdag i slutten av et semester. Studentene etterlyser mer tilbakemeldinger underveis og slike vurderinger underveis i et semester fremmer læring. Kanskje særlig om studentene også er involvert som «tilbakemelder» ?

En videreføring av et slikt opplegg med flere vurderingselementer er å samle ulike oppgaver i en «mappe» som eksamensform. Mappe som semestervurdering er tatt i bruk i 10. semester i medisinstudiet og skal brukes i nytt 11. semester nå i høst.

For å gi oss alle et bedre grunnlag på dette feltet inviterer vi til et mini-seminar onsdag 5.9 der vi skal få presentert erfaring med «vurdering på langs» og vi har invitert folk fra studieadministrativ avdeling som «MittUIB eksperter». Det vil være mulighet for å prøve ut dette på eget undervisningsopplegg. Vi legger opp til etterarbeid for å utvikle eget opplegg i løpet av høsten, der vi tar opp noen tråder på instituttets utdanningsseminar 31.10

Læringsmålet er at de som deltar etter dette minikurset kan bruke flere ulike metoder/typer oppgaver som grunnlag for tilbakemelding, og bruke MittUIB på en effektiv måte. Videre å ha en forståelse av «mappevurdering» som eksamensform.

De som har erfaringer fra før eller jobber med på utvikle undervisningsopplegg med «vurdering på langs» kan melde dette inn forkant så kan vi kanskje legge dette inn i programmet…

Påmelding: https://skjemaker.app.uib.no/view.php?id=5284349

(Dette er det første av 4 tilbud om «undervisningsutvikling» i høst, de neste er MCQ seminar 3.10,  utdanningsseminaret 31.10 og seminar om vurdering generelt 12.12)

Vennlig hilsen