New research centre at IGS / CIH: Bergen Center for Ethics and Priority Setting (BCEPS)

MED’s best research group in 2018, Global Health Priorities, will now be a research centre, thanks to funding support from Bergens forskningsstiftelse, Norad, Gates Foundation and the University of Bergen.

Det er en stor glede, skriver IGS leder Guri Rørtveit. Senteret skal bidra til mer og anvendt kunnskap for forskere og helseadministratorer, med mål om bedret helse, redusert ulikhet og mindre økonomisk risiko for de som blir syke. Fokus er på helseutfordringer i Etiopia, Zanzibar og Malawi.

Dette er fantastiske nyheter, skriver Marit Bakke, prodekan for forskning ved MED. Gratulerer til Ole Frithjof og forskergruppen, og hele miljøet på IGS. Tusen takk for alt arbeidet dere har lagt ned for å lande dette.

Ole Frithjof Norheim takker for alle gratulasjoner, og sier at de er kjempeglade for støtten til etableringen av BCEPS! Uten innsatsen til Kjell Arne, Ingrid, Kristine, Bjarne, Linn, Solfrid, Kjell Rune, Siri, alle studentene og alle støttespillere rundt om i verden hadde vi aldri klart dette. En spesiell takk til Guri og Marit.

Congratulations to professor Ole Frithjof Norheim and co-workers as the new Bergen Center for Ethics and Priority Setting (BCEPS) will be established with funding from Bergens forskningsstiftelse, Norad, Gates Foundation and the University of Bergen!