Invitasjon til å søke om to tverrfaglige phd-stillinger innen satsingsfeltet Globale samfunnsutfordringer 2020

Universitetet i Bergen inviterer til prosjektskisser for to stipendiatstillinger innen det strategiske satsningsområdet Globale samfunnsutfordringer. Satsingsområdets ledes fra Det medisinske fakultet i samarbeid med et tverrfaglig utvalg med representanter for alle fakulteter.

Stillingene er fireårige, med 25% pliktarbeid. Pliktarbeidet vil bli knyttet opp til satsingsområdet, og kan blant annet bli brukt til formidlingsarbeid innen satsingsområdet.Prosjektene skal bidra til å løse globale samfunnsutfordringer. Prosjektskissen må beskrive dette. Prosjektforslaget må også bidra til faglig fornyelse og det kreves samarbeid mellom minimum to fakulteter.

Nøkkelord for satsingen er «migrasjon, helse og ulikhet» Prosjektskissene må fokusere på ett eller flere av disse temaene. Prosjektskissen må vise nye innovative vinklinger og perspektiver.

Utlysningen er åpen for alle fagmiljø ved UiB.

SØKNADSFRIST ER 15. FEBRUAR 2020

Les vedleggene nøye.