Fakultetets undervisningsregnskap / teaching accounting 2020

Kjære alle ansatte med undervisningsoppgaver,

Om noen få dager vil du få tilsendt en epost fra fakultetet med lenke til et felles undervisningsregnskap for fakultetet for 2020. Instituttene og fakultetet ønsker i år å gjennomføre en tidsbruk-undersøkelse for undervisning etter en felles mal. Vi ønsker å kartlegge den totale undervisningsbelastningen for alle tilsatte i undervisningsstillinger ved fakultetet. Vi vil kartlegge både den tradisjonelle undervisningen, veiledningen og tid til annet undervisningsrelatert aktivitet, som eksamen, verv og lignende. Hovedfokus er ikke å sammenligne den enkelte sine tall eller innsats, men totalen, fordelt på institutt, type tilsetting, stillingsbrøker og ulike typer oppgaver.

Det er viktig at alle blir med, slik at resultatene blir så representative som mulig, både for vårt institutt og i sammenligningen med de andre. Jeg ber derfor om at du vil fylle inn skjemaet når det kommer og har en forventning om at vi kan få nyttige og valide data for instituttet. Skjemaet er i stor grad menybasert og det er lite fritekst å fylle inn.

Beste hilsen
Guri

Short information in English:

In a few days all persons with teaching responsibilities will be sent an email from the Faculty with a link to this year’s teaching accounting. For 2020 this will take place via a common digital form for all departments at the Faculty. The survey will cover all kind of teaching related activities and you will be asked to fill in either exact number of teaching hours or estimated hours used on exams, supervision, committee work etc.

This task is important for both our department and for the Faculty as a whole, and I encourage you to fill in your data.