Arbeidsmiljøundersøkelsen ARK – Svarfrist er 29.mars.

8. mars ble  arbeidsmiljøundersøkelsen ARK sendt ut på e-post til alle ansatte ved Universitetet i Bergen.

Arbeidsmiljøundersøkelsen gir deg mulighet til å si fra om hvordan du har det på jobb, og på den måten påvirke ditt arbeidsmiljø og din arbeidshverdag.

Her er noen avklaringer i forkant av undersøkelsen:
Hvem sikter undersøkelsen til med betegnelsen «nærmeste leder»?
Med nærmeste leder mener man fagområdeleder for vitenskapelig ansatte og administrasjonssjef for administrativt ansatte (selv om det står «den du har medarbeidersamtale med» og dette er en annen en fagområdeleder/adm.sjef, er det likevel fagområdeleder/adm.sjef undersøkelsen sikter til).
Hvordan deltar jeg?
Det går en egen e-post til hver enkelt (OBS! e-posten kommer fra ntnu-adresse, da ARK blir administrert frå NTNU). Du kan ikke få lenke til undersøkelsen fra kolleger, lenken er personlig.

Undersøkelsen skal følges opp ved IGS, og det er viktig for oss at alle ansatte deltar og fremmer sine synspunkter.
Det blir oppfølging av undersøkelsen 21. april både ved fakultetet og lokalt ved IGS. Innkalling kommer.

Instituttleder Guri Rørtveit gir derfor følgende oppfordring:

– Kjære medarbeider ved IGS. Arbeidsmiljøet vårt er viktig, for både trivsel og faglig utvikling. Uansett hvordan du synes arbeidsmiljøet vårt er, er det viktig at vi alle bidrar til å måle hva som er bra og hva vi bør endre på. Jeg håper virkelig du vil ta deg tid til å svare på arbeidsmiljøundersøkelsen ARK når den kommer! Det skal i hvert fall jeg!

Her kan du lese mer om ARK:

Arbeidsmiljøundersøkelse til alle ansatte (pahoyden.no)