Peder Sather Center utlysning – frist 1. juni

2021-2022 Peder Sather Center utlysning (English below)

Peder Sather Center (PSC) er et konsortium mellom UC Berkeley og sentrale norske universitet, inkludert UiB. PSC tilbyr såkornmidler til forskningssamarbeid og utveksling av forskere over Atlanteren. Det finnes ikke et medisinsk fakultet ved UC Berkeley, noe som kanskje har bidratt til at dette at MED har vært lite engasjert her. Men det finnes likevel muligheter for samarbeid med forskningsgrupper innen for eks AI og biomedisin.

Søkere fra UiB søker direkte til PSC. Det er lenke til søknadsskjema på denne siden:

Peder Sather Grant Program | Peder Sather Center (berkeley.edu)

Søknadsfrist for 2021-22 er 1. juni 2021

2021-2022 Peder Sather Center Call for Proposals

Peder Sather Center (PSC) is a consortium between UC Berkeley and key Norwegian universities including UoB. PSC offers seed funding for research collaboration and exchange of researchers across the Atlantic. There is no medical faculty at UC Berkeley, which might explain why The faculty of Medicine has had few projects related to PSC. However, there are still possibilities for collaboration for instance with research groups within AI and biomedicine.

You apply directly to PSC. More information and link to application form is found:

Peder Sather Grant Program | Peder Sather Center (berkeley.edu)

Deadline for 2021-22 applications: June 1st, 2021