SPIRE-midler 2018

UiBs Strategiske program for internasjonalt forsknings- og undervisningssamarbeid (SPIRE) har lyst ut midler for 2018.
Programmet har som mål å støtte opp under UiBs strategi og handlingsplan for den internasjonalisering  2016-2022, og vitenskapelig ansatte ved UiB kan søke om midler fra programmet.

Det er to kategorier å søke midler fra:

(1) SPIRE midler for internasjonale nettverks- og partnerskapssamarbeid.
(2) SPIRE gjesteforskermidler.

Søkere oppfordres til å sende inn søknader om såkornsmidler for å etablere nye forsknings- og/eller utdanningssamarbeid som grunnlag for prosjektsøknader.
NB! Søknadene sendes til Instituttledelsen (Guri Rørtveit) innen  13. februar 2018.  Alle søknadene skal signeres og godkjennes av Instituttleder. Vitenskapelig ansatte kan søke denne utlysningen.

SPIRE utlysning 2018
SPIRE retningslinjer 2018
SPIRE 2018 utlysning MED

SPIRE søknadsskjema 2018

UiBs strategic programme for International research education (SPIRE) has published a call for funding for the year 2018.

(SPIRE) aims to support the University of Bergen´s Strategy and Action Plan for Internationalization 2016-2022.
The call is eligible for individual academic members of the department.

There are two funding categories:

1)      SPIRE International Networks/Partnerships Grant
2)      SPIRE Visiting Researcher Grant

NB!  The application must be sent to the Head of Department (Guri Rørtveit) within February 13th 2018