MED Postdoc Training Program

Dear all post-docs at The Medical Faculty and Haukeland University Hospital
MED Postdoc Training Program

This autumn, the Faculty of Medicine will launch a new training program designed specifically for postdocs working at The Medical Faculty, UiB and Haukeland University Hospital.

This program is open to postdocs at all career stages who are interested in developing their academic career. The program will run from September 2018 to June 2019 and comprises a portfolio of tailored workshops and development opportunities covering topics including: Academic research in national and EU contexts; How to supervise students; How to make a successful funding application and How to develop a competitive academic CV. A full program of activities will be available during May 2018, a preliminary program is available on the webpage now. The course consists of 6 gatherings including a two-day seminar at Bjørnefjorden in November.

Participating in the MED Postdoc Program will provide you with skills and knowledge to develop a successful academic career as well as the opportunity to connect with other scientists from institutes and departments across the Faculty of Medicine.

The deadline for applications is 4 June. All applicants commit to attending all activities throughout the period. It is therefore a condition of application that your contract extends to June 2019. The maximum number of participants is 30.

Participant certificates will be issued after completion of the program.

See: https://www.uib.no/en/med/117696/med-postdoc-training-program

Til alle postdoktorer ved Det medisinske fakultet og Haukeland Universitetssykehus
Postdoktorprogram ved Det medisinske fakultet

Fakultetet innfører fra og med høsten 2018 et nytt opplæringsprogram for postdoktorer.

Dette programmet er et tilbud til alle postdoktorer ved Det medisinske fakultet og Haukeland Universitetssykehus. Opplæringsprogrammet strekker seg fra september til juni og vil bestå av ulike aktiviteter og workshops omkring forskning i europeisk perspektiv, forskning i nasjonalt perspektiv, veilederkurs (e-læring), søknadsskriving o.l. Fullstendig program vil foreligge i løpet av mai, foreløpig program ligger på nettsiden nå. Tilsammen vil det bli 6 samlinger, inkludert en to-dagers samling ved Bjørnefjorden i november.

Hensikten med programmet er å gi dere god opplæring og kompetanse som er viktig for deres fremtidige virke innen akademia, men også i andre stillinger. Vi håper også at dette programmet vil styrke fellesskapet blant postdoktorene og gjøre stillingen som postdoktor mer attraktiv.

Søknadsfristen er 4. juni. Søkerne forplikter deg til å delta på alle aktivitetene gjennom hele perioden. Det er derfor viktig at postdoktorperioden deres som strekker seg frem til juni 2019. Vi har satt et max antall deltakere på 30.

Det vil bli utstedt deltakerbevis etter endt program.

Se https://www.uib.no/med/101162/nytt-postdoktorprogram-ved-det-medisinske-fakultet