Fakultetets dag 14. juni

Stort auditorium, Sentralblokken, Haukeland universitetssykehus 14. juni.

Det er en stor glede å fortelle at vi har hele tre prisvinnere fra IGS i fakultetets årlige kåringer:

Årets publikasjon går til Trond Riise, Kjetil Bjørnevik og Anders Engeland og medarbeidere for deres banebrytende artikkel i Science:
b2-Adrenoreceptor is a regulator of the a-synuclein gene driving risk of Parkinson’s disease.
Science 2017;357:891-8.

Årets forskningsgruppe er Forskningsgruppe for globale helseprioriteringer ved IGS, ledet av Ole Frithjof Norheim:

Undervisningsprisen går som tidligere meldt til Thomas Mildestvedt.

Vi gratulerer!
Dette er gledelig og oppmuntrende for prisvinnerne, men også for oss andre som er del av miljøet rundt
Jeg oppfordrer alle til  delta på Fakultetets dag og være med og feire alle prisvinnerne, inkludert våre egne.
Hilsen Guri

Mer informasjon her
First half in English

10.00     Welcome – Rector
10.10     Student’s speach by Leader of the students Gard Skulstad Johansson, MEDSU
10.25     Falch’s Junior Award 2018, lecture by the winner, Charalampos Tzoulis (Harris)
10.45     Falch Lecturer 2018 – Philippe van de Perre
11.30     Photo session of all the award winners. Pause med enkel servering for oss andre.

Andre halvdel på norsk

12.00     Utdeling av Det medisinske fakultets priser, vinnerne er nå klar, settes inn her 1/6:
– Årets ph.d.-arbeid
– Studiekvalitetsprisen
– Årets forskningsgruppe
– Prisen for internasjonalisering i studiene
– Årets fremragende forskningsformidling
– Undervisningsprisen