Oppdatering prosjektdatabase innen 12. april

Til alle vitenskapelige ansatte ved IGS.

Vi ber om at prosjektledere (eller en prosjektkoordinator for de prosjektene som har det) fyller ut skjema for nye prosjekter under lenken her:

Innmelding av NYE prosjekt ved IGS (etter juli 2016)

Endringer av allerede registrerte prosjekter (ENDRINGER på tidligere innmeldte prosjekter til IGS) kan du gjøre her:
Innmelding av ENDRINGER på tidligere innmeldte prosjekt ved IGS

UiB er pålagt å ha en komplett oversikt over all behandling av personopplysninger i våre forsknings- og studentprosjekt. I påvente av at UIB sentralt kommer med et system for registrering har prosjektledere/medarbeider ved IGS tidligere blitt bedt om å legge dette inn informasjon om pågående og nye prosjekter i et skjema lokalt. Siden UiB sitt sentrale system fortsatt lar vente på seg er det behov for å oppdatere oversikten vi har lokalt ved IGS.

Det finnes rapporter som viser hva som er registrert:

Frist for utfylling av skjema er fredag 12.april.

Nye personvernregler (GDPR) som trådte i kraft 20. juli 2018 betyr også at alle som jobber med behandling av personopplysninger må sette seg inn i og følge nytt regelverk. Du kan lese mer om det her.

IGS arrangerer også GDPR-seminar torsdag 25. april som vi håper så mange som mulig har mulighet til å delta på!

Internkontrollutvalget ved instituttet består av følgende personer:

• Ingunn Marie S. Engebretsen
  • Jannicke Igland (leder)
  • Kari Juul
  • Øystein Hetlevik