Fulbrightstipend for norske statsborgere til USA 2020-21

U.S. Norway Fulbright Foundation minner om søknadsfristen for Fulbrightstipend til USA for det akademiske året 2020-21: 1. oktober, 2019
Ca. 40 stipender tilbys, i alle fagfelt på Master, PhD, post-doc og seniorforsker nivå.  Stipendbeløpene varierer fra NOK 50.000 til NOK 200.000.

Informasjon om Fulbrightstipender for norske studenter:

For studenter er minimum oppholdstid i USA ett akademisk år, med følgende unntak:

• PhD-studenter (stipendiater) kan søke om stipend til opphold på minimum 4 måneder.
  • Som en prøveordning for 2020/21 kan studenter i et 5-årig lærerutdanningsprogram søke om stipend til opphold på minimum 4 måneder i USA. Dette forutsetter at de har en grad tilsvarende en bachelor innen sommeren 2020, og at fagene som tas i USA er på graduate-nivå.

Informasjon om Fulbrightstipend for norske forskere:

Vi  håper universiteter og høgskoler vil oppfordre gode kandidater til å søke Fulbrightstipend til USA 2020-21, og er takknemlige om informasjonen kan videreformidles bredt til studenter og tilsatte både internt og på sosiale medier.

Beskrivelse av prosjekter og oversikt over Fulbrightstipendiater som tar fatt på sine studier/forskningsprosjekter i USA i løpet av høsten 2019 og våren 2020  kan leses  her.