Utlysning av Meltzerfondets priser 2019 – Nominasjonsfrist 1. desember 2019.

fra Marit Bakke:

Det er på tide å tenke på kandidater for Meltzerfondets pris for yngre forskere. Merk at retningslinjene er noe endret siden i fjor. Det som er endret er at man kan trekke fra mors- og farspermisjon og sykdom fra kravet om 40-års grense, og at det ikke lenger legges vekt på om kandidaten har utført det meste av forskningsaktiviteten ved UiB (men personene må være ansatt ved UiB ved nominasjonstidspunktet). Tips: Les sjekkliste og retningslinjer.

Forslagsstillerne sender selv inn sine nominasjoner, men hvis flere vil fremme samme kandidat må det utarbeides en felles nominasjon. Nominasjonsfristen er 1.desember., se informasjon under.

Meltzerfondets priser 2019

Fondet vil den 6. mars 2020 dele ut Prisen for yngre forskere.

Alle professorer og instituttledere ved Universitetet i Bergen har rett til å nominere kandidater til fondets priser.

Forslagsstiller kan sende signert skriftlig nominasjon som vedlegg på epost til Kristin.Hansen@uib.no ved Forsknings- og Innovasjonsavdelingen innen nominasjonsfrist 1. desember, 2019.

Se sjekklisten for forslagsstillere: https://meltzerfondet.w.uib.no/hovedsiden/fondets-priser/sjekkliste/