Gaver og påskjønnelser, vi minner om statens reglement:

Gaver til doktorander
Gave gis fra instituttet og også fra fakultetet.
Dersom fagområdet, eller forskningsgruppen, ønsker å gi noe må det skje ved kronerulling blant kollegene.

Etter 25 og 40 års tjeneste ved UiB:
Kr. 2.500,- kan benyttes til gave, gavekort, tilstelning eller blomster. Utgiften belastes enhetens driftsmidler.

Ved fylte 50 og 60 år:
Kr. 1.500,- kan benyttes til gave, gavekort, tilstelning eller blomster. Utgiften belastes enhetens driftsmidler.

Ved avslutning av tjenesten for å bli pensjonist:

Dette har blant annet med skatteregler og gjøre, slik at den som mottar gaven ikke skal få skattekrav på seg ved en eventuell revisjon. Som dere sikkert vet har vi et strengt gavereglementet i staten.