Invitasjon til digitalt seminar om språkpolitikk på UiB, tirsdag 11. mai kl. 10-12

Språkpolitisk utvalg ved UiB inviterer alle språkinteresserte til et seminar om språkpolitikken ved UiB og ber om at enhetene videresender denne invitasjonen til sine ansatte.

Seminar tirsdag 11. mai kl. 10-12 (i Zoom):
Fra prinsipp til handling – språkpolitikk ved UiB

Seminaret vil ha fokus på implementering av språkpolitikk, særlig på instituttene, og vil ta opp disse temaene:

• Hvordan kan UiB sikre god parallellspråklig praksis mellom norsk og engelsk?
  • Hvordan kan UiB styrke bruken av nynorsk?
  • Hvordan kan alle ansatte få en språklig kompetanseheving?
  • Hvordan kan alle fagmiljø bidra til å utvikle norsk fagspråk?

Innledere:

• Rektor Margareth Hagen, UiB: «Ja, UiB skal ha en aktiv språkpolitikk»
  • Direktør Åse Wetås, Språkrådet: «Forventninger til språkpolitikken ved UiB»
  • Seniorrådgiver Ane Landøy, DIKU: » «Språkstrategier i høyere utdanning – hva er UiBs profil og rolle?»

Paneldebatt blant instituttledere og studenter om hvordan språkpolitikken kan utformes i praksis.

Påmelding:

Alle språkinteresserte er velkommen til å delta. Påmelding innen 10. mai kl. 12.
Påmeldte får tilsendt lenke til Zoom dagen før seminaret.

Informasjonen finnes også i kalenderoppslag på uib.no (programmet oppdateres fortløpende).

Velkommen!

Beste hilsen fra