Refusjon av utgifter til personer som ikke er ansatt ved UiB – Betalmeg

“Betalmeg” er en selvbetjeningsløsning der eksterne kan sende inn reiseregninger og utgiftsrefusjoner.

For personer med norsk bankkonto, som kan logge på ID-Porten

Personene som skal sende inn reiseregning eller utgiftsrefusjon, må gi oss denne informasjonen:

  • Navn:
  • Adresse:
  • Fødsels- og personnummer:
  • Bankkontonummer:
  • Mobilnummer:
  • Privat e-postadresse:
  • Delprosjekt for hvor det skal belastes, pluss koststed:

Da vil en i administrasjonen melde inn (via UIB-hjelp til Lønn) at det må gis tilgang til BetalMeg. Ekstern bruker vil da motta en e-post med informasjon om tilgang, og logger videre på via ID-Porten for å digitalt sende inn reiseregning eller utgiftsrefusjon.

Lenke til info: Betalmeg | Ansattsider | UiB


For personer med utenlandsk ID og bankkonto

Personene som skal sende inn reiseregning eller utgiftsrefusjon som har utenlandsk ID og bankkonto, må gi oss denne informasjonen:

  • Fornavn og etternavn:
  • Adresse inkl. postadresse:
  • E-post:
  • Fødselsdato:
  • Nasjonalitet:
  • Passnummer:
  • Bankkontonummer:
  • Mobilnummer:
  • Banknavn:
  • SWIFT:
  • IBAN (evt. Routing number eller BSB, hvis landet de bor ikke i benytter IBAN):
  • Kopi av pass
  • Delprosjekt for hvor det skal belastes, pluss koststed:

Da vil en i administrasjonen melde inn (via UIB-hjelp til Lønn) at det må gis tilgang til BetalMeg. Ekstern bruker vil da motta en e-post med informasjon om tilgang, og sender digitalt inn reiseregning eller utgiftsrefusjon.

Lenke til info: Payme | Employee Pages | UiB