Ny om bestilling ved IGS / New about ordering at IGS

Brukerstøtte/Issue Tracker» for bestilling varer / tjenester ved IGS / Issue tracker for ordering at IGS

Vitenskapelig ansatte skal nå begynne å bruke «brukerstøtte/issue tracker» for å bestille varer/tjenester. Dette vil erstatte ordre-skjemaet som har vært brukt fra 2016.
Når du fyller ut skjema og sender inn, vil bestillingen gå til bestillerne i IGS-administrasjonen.

Skjemaet vil virke på samme måte som når du kontakter IT-avdelingen, du vil se at bestillingen er mottatt, og kommunikasjon med bestiller skjer i skjema, med varsling på epost.
Språk velger du selv oppe til høyre på nettsiden.

Du finner skjema på denne lenken: https://bs.uib.no/?module=issues&action=reg&btb=1

  • Sjekk at det står Group BTB IGS og
  • klikk på knappen som heter Bestill vare/tjeneste.

Bestillingsskjemaet åpnes, og du fyller inn, evt legge ved vedlegg, og klikke på Send inn skjema.


Scientific staff should now start using «issue tracker» to order products/services. This will replace the order form that has been used since 2016.

When you fill out the form and submit, your order will go to designated admin staff. The form will work in the same way as when you contact the IT department, you get confirmation that the order has been received, and communication with the administration takes place in the form, with alerts in your email. You set your language at the top right of the website.

Link to the form: https://bs.uib.no/?module=issues&action=reg&btb=1

  • Check that it says Group BTB IGS and
  • click on the button “Order Product/Service” to open the form.

The order form will open and you fill in the requested fields, upload attachment if you have, and click on Register order