Enhet for læring sitt tilbud HØSTEN 2021

from Monika Kvernenes

Kjære kollegaer!

Ved oppstart av nytt semester ønsker jeg å orientere om Enhet for læring sitt pedagogiske kompetansehevingstilbud til fakultetets ansatte.

Det er ledig plass på alle kursene, så her er det førstemann til mølla.

Vi ber om hjelp til å spre denne informasjonen innad ved instituttene – på mail, i nyhetsbrev, på møter el.l.

• Introduction to Teaching and Learning in Higher Education Health Sciences (PHDPED900) – For PhD candidates and Post doctors, 5 ects credits.
  • Kurs i praksisveiledning (MEDPVEIL602) – gir 2-3 stp. uttelling som del av utdanningsfaglig basiskompetanse
  • Journal Club – medisinsk og helsefaglig pedagogisk forskning (PHDMED901) – drøfting av utvalgte artikler og relevans for eget pedagogisk arbeid.
  • Webinarrekken Pedagogisk Påfyll har et variert program. Arrangeres én gang i måneden, kl. 15-16, på Zoom.
    • Å sette fjes på diagnosen – digitale pasienthistorier som virkemiddel
    • Bruk av polls i undervisningen
    • Hva skal til for å bli merittert underviser?
    • Hva har valg av vurderingsform å si for utdanningskvalitet?
    • Hopp, men hvor høyt? Om grensene mellom undervisning og underholdning
  • Workshops i pedagogiske mapper. Velg mellom 9/9 og 23/11 (kl. 9-12)

For mer informasjon og påmelding: Aktiviteter ved Enhet for læring høsten 2021 | Enhet for læring | UiB