Årets priser 2021: felles utlysning av forsknings- og utdanningspriser – frist 15.02.

Kjære alle ved IGS,

Årets priser 2021 felles utlysning av forsknings- og utdanningspriser
Tidligere vinnere forskningsprisene
Tidligere vinnere utdanningsprisene

Det medisinske fakultet vil også i 2022 dele ut priser for årets publikasjon, årets ph.d.-arbeid, årets forsknings-/innovasjonsmiljø og pris for fremragende forskningsformidling samt fremragende tiltak innen utdanning.

Her følger litt informasjon fra fakultetet, for utfyllende opplysninger – se vedlagte brev fra MED.

Forskningsprisene

Instituttene bes fremme utfyllende og grunngitte forslag i de aktuelle kategoriene. Det er mulig å fremme én kandidat i hver kategori, bortsett fra årets ph.d.-arbeid, der hvert institutt har anledning til å sende to nominasjoner. Komiteen vil legge stor vekt på grundige og utfyllende begrunnelser. Merk at en prismottaker kan ikke renomineres før det har gått fem år (dette gjelder ikke publikasjonsprisen), se vedlagte liste over tidligere tildelinger.

Utdanningsprisene

Fakultetet lyser ut inntil tre priser for fremragende tiltak innen utdanning. Det deles ikke lenger ut priser til et gitt antall forhåndsdefinerte kategorier som studiekvalitet, internasjonalisering eller undervisning. Det kan i stedet deles ut flere undervisningspriser dersom det er flere fremragende søkere.

Nominasjoner

Vi ber om at alle nominasjoner gjøres på vegne av et miljø – institutt, programutvalg, faggruppe, semesterstyre, forskergruppe, nettverk og studentorganisasjon/kull er eksempler på miljø som kan nominere. Det bes om at det ikke leveres nominasjoner fra enkeltpersoner, hverken ansatte eller studenter.

Både miljø og enkeltpersoner kan nomineres som priskandidater. Det er også anledning for miljøene å nominere seg selv. Nominasjonene skal inneholde beskrivelse av det aktuelle tiltaket, vise til hvilke resultater som er oppnådd og omtale overføringsverdi og videre planer for tiltaket.

Frist

Frist for innsending av grunngitte forslag settes til 15.02.2022.