Nytt fra Praxeologi forskningsgruppe

PRAXEOLOGI forskningsgruppe seminar med master-ph.d.-studerende og seniorforskere afholder seminar den 2. dec. Kl. 09-16 fysisk i auditoriet MIDGAARD med plads til 120 (afhængig af coronarestriktioner), men også altid via ZOOM – kontakt da Karin.petersen@uib.no for invitation til ZOOM.

ÅSHILD LUNDE er ansvarlig for vort træf den 2. dec., vårterminen 2021 er ansvarlig for træf Jeanne Boge. Karin Anna Petersen deltager via ZOOM.

På programmet står fast vore master og ph.d.-studenter – der SKAL præsentere hver gang, som led i pågående uddannelser uanset hvor langt man er kommet i arbejdet og får feed back fra gruppen.

Seniorforsker Jeanne Boge præsenterer også et oplæg og – flere er velkomne, med korte indspil.

ÅSHILD LUNDE VIL HOLDE ET FAGLIGT OPLÆG OM NYESTE TREND INDEN FOR GENETISK VEJLEDNING: Socio-genetik.

Onsdag 2.des. kl. 09:15-15:00 Karin Anna Petersen
UIB
09:15-12.30:
Presentasjon av pågående praxeologiske ph.d- og masterstudier:

• Yngvild B Alvsåker, ph.d.-studerende,. UIB og tilknyttet SFOV:

Kunnskapsoppsummeringen om responssenter.Gjennomgangen kan brukes inn i bakgrunnskapittel i avh og i den anledning kan tenke meg å presentere hvordan jeg har arbeidet med dette og diskutere hvilke tilleggselementer jeg kunne hatt med for å analysere kunnskapsfronten praxeologisk (ala registrantanalyse). Hvert forskningsbidrag som utrykk for posisjoneringer på VFT-området fra akademisk hold og delvis med på å definere hva saken handler om, hva som er til diskusjon og ikke.

• Marianne Giske Holvik, ph.d.-studerende, HVL, SFOV

Presentere utkast til paper i phd-emnet Forskningsdesign- og metoder.

• Ann Kristin Nygård, masterstuderende, UIB

Pågående kodering af masteroppgaver

Seniorforskere presenterer pågående praxeologske arbejder.

• Jeanne Boge , HVL

Hvordan kan man konstruere en teori om  toilepraktikker

• Pluss eventuelt flere seniorforskere?

Presentasjon av pågående forskning, artikkel- og/eller søknadsutkast

Kl. 13:00-15:00: Forelesning:

Åshild Lunde: Socio-genetisk

Samarbeid ml. forskningsgr. Praxeologi, UIB og forskningsgr. Tjenesteforskning ved SFOV, HVL,

Sted: ALREK, Åstadveien, 17, 5009, Bergen.

Plan: 0

ROM: 0B20